lørdag 10. mars 2012

Oppdateringer for pcen er viktig.

Jeg passer altid på at mine to pcer er oppdatert med nyeste programmvare å drivere.  Og det er enkelt hvis man har de rette verktøyene for hånden. Hvilke verktøy bruker du får å få pcen din lurer du på. Og det skal jeg forklare litt her nå. Jeg bruke programmvare som skanner pcen for alt av programmvare å lager en liste som er enkelt forklart på ei webside. Så er det bare å klikke last ned / Download. så følger jeg instalasjonen til punkt å prikke og ett av programmene er så oppdatert. Jeg kjører deretter en reskann med  oppdateringsfinnerprogramet, og hvis listen er tom så er pcen oppdatert med det nyeste å beste.  Nå for tiden bruker jeg to sånne programmer for å se om hvem av de som er best for meg å mitt behov. Det ene heter filehippo updatechecker og det har jeg brukt i mange år. Der får du enkelt ei liste med programmer å så er det bare å klikke på ei grønn pil nedover for å komme til siden der du kan laste ned programmet. programmet starter så fort du har innstallert det på riktig måte. Men så kom jeg over noe i kveld som heter techtracker som er cnet’s å dowload.com’s løsning. Dette fant jammen et program som jeg ikke fant ved filehppos programvare. så jeg laste ned dette programmet som jeg ikke hadde oppdatert på pcen min, og skal forte meg å installere det på min laptop senere.

Når det gjelder selve windows så bruker jeg microsoft update og det finnes som en webside for deg som har win xp. Men i vista å win 7 er microsoft update et eget program som du sikkert kjenner til å bruke ofte. Du må huske å slå på automatiske oppdateringer så er du sikret at de som er viktige oppdateringer blir installert på din maskin uansett.

Så er det drivere som er såå viktig å ha siste utgave av for at akkurat din pc skal fungere slik som den skal.  Det er skjermdrivere som jeg skal ta for meg nå. De kommer ofte ut i ny versjon støtt å stadig. i dag fikk jeg automatisk oppdatering av min amd skjermdriver på min hp compaq pc etter at jeg sjekket med dette programmet her som heter auto detect for en liten stund tilbake. På min laptop så er det en nvidia skjermdriver som er installert og da går jeg ofte inn å sjekker her og velger alternativ 2 som er grafikkdriver, følg instruksjonen nøye på siden å klikk aksept på alle valg du får. så har du sjekket om du trenger en oppdatering av driveren din. Men husk at det kan gå skikkelig galt når du installerer feil driver på pcen din hvis du har valgt å velge drivertype selv, uten å kjøre en automatisk sjekk. Det å installere feil driver har jeg opplevd på min første laptop som be helt svart, men jeg fikk rette det opp til den forige versjonen.

Antivirus å spyware programmvare har ofte automatisk oppdatering hvis du har slått den på, hvis ikke så er du nødt til å gjøre det nå. men det hender seg at du er nødt il å sjekke programmet manuelt ved å gå inn i antivirusprogrammet å klikke på oppdater nå. Da får du ofte de oppdateringene som ikke er så viktige men de trengs, og da er det lurt å installere de. av og til får du varsel om å gå til nettsiden til for eksempel norton for å laste ned hovedprogrammet som kommer hvert år, for eksempel norton 2012 hvis du har 2011 versjonen nå.

Dette var enkle tips til å holde pcen din rask å friskt med de rette oppdateringene. Jeg merket en skikkelig forbedring nå i kveld Smilefjes.

Ingen kommentarer: