fredag 12. april 2013

Facedroid

For noen uker siden lanserte facebook noe som de kalte facebook home. Det er en del nye fuknksjoner som kom i dag, og det oppdaget jeg når jeg var innom google play en liten tur. for da var Facebook appen kommet i ny versjon, og det samme gjelder facebook messenger. jeg oppdaterte begge appene for å finne mere ut om Facebook home har kommet eller ikke. Jeg skal ikke bruke det på en stund fordi Facebook home Endrer alt på mobilen i en såkalt launcher, Dette er skallet som produsenten setter oppå android grensesnittet for å se ut som det er produsentens eget programvare. Samsung har sin egen som heter touchwiz og finnes på alle samsung mobiler, Men nå er det Facebook som lager en sånn en launcher som de kaller facebook home. Det er en serie med bilder å statuser som venner å kjente legger ut på facebook og man kan dobbeltklikke for å like det. Facebook messsenger ble å oppdatert med chatheads som er små bobler med profilbilde av den du chatter med på facebook. Når launcheren er aktivert får man også mulighet til å bruke de appene som ligger inne på mobilen som man har fra før men kanskje de ligger andeledes til. Facebook lanserte en mobil sammen med htc som har fått navnet htc first som har android innebygget og man kan slå launcheren helt av hvis man ikke liker facebook home. Det gjør ikke jeg heller for jeg har sett en del youtube filmer om det og alt blir jo helt annelededes og sikkerhetmuligheten for å stenge av skjermen med mønster eller kode blir vanskelig når dette skallet ligger over. Men facebook skal ha ros for at de prøver og jeg håper å se noen forbedringer før jeg slår på facebook home. Foreløpig kan man bare slå på facebook home under innstilliger i facebook appen så vet du det.

Ingen kommentarer: