lørdag 31. mai 2008

Underskriftaksjon for ny E6.

I dag når jeg gikk meg en lørdagstur rundt om i sentrum i Ringebu, så oppdaget jeg en liten folkesamling utenfor mega. jeg gikk bort dit for å høre om hva saken gjelder og fikk vite at det var en underskriftaksjon for ny e6. Jeg skrev under jeg også siden e6 er veldig trafikkert og livsfalig. E6 går rett gjennom sentrum her i Rigebu og den vil de ha ut av sentrum slik Det blir bedre for alle. Jeg må som regel over e6 en til to ganger om dagen, kanskje flere hvis jeg har noe å ordne. Har altid gruet meg hver gang jeg skal passere gangfeltet slik at jeg kommer meg over. Selv om jeg har med hvit stokk for å markere at jeg er synshemmet, så er det ikke alle som stopper når jeg skal over. De bare ruller rolig fram til de hvite stripene og kjører igjen når jeg ikke reagerer. Jeg har lært at det ikke er lurt å gå over før bilen har stoppet skikkelig, for da er det trygt. Men det er ikke alle som respekterer det, fordi de har det så jævlig travelt og bare tenker på seg selv. Enkelte stopper helt opp og venter til jeg har gått over og det må de få ros for. Aller verst er store trailere med yrkessjåfører som stresser for å holde ruten. Noen av de blinker med lysene og tuter for å tiltrekke min oppmerksomhet, men jeg står der helt til de har stoppet men de bare ruller videre og kjører på når jeg ikke reagerer som sagt. Av og til tar irritasjonen overhånd og jeg mumler sint for meg selv, og rister litt på hode av slik oppførsel. Da var det lurt å være med på en sånn underskriftaksjon. Jeg gleder meg til e6 blir lagt utenom sentrum av Ringebu.
 
Du kan lese mer på http://www.nye6.no
 
Jeg fikk En t-skjorte som belønning for at jeg skrev meg på listen.

Ingen kommentarer: