fredag 30. mars 2012

Nødlader for mine gadgets.

 

 

Jeg har lenge vært på jakt etter nødlader for mobilen min. Det er fordi den sluker strøm som alle smartmobiler gjør nå for tiden med alle appene som bruker sitt av strøm for å holde kontakten med omverdenen. Jeg har lest diverse blogginnlegg fra andre om akkuratt dette temaet og det fins mange varrianter fra billige til dyre løsninger. Men jeg valgte denne fra Batteriprodusenten Duracell. Jeg sjekket rundt på nettet for å finne denne laderen, så fikk jeg et tips på en blogg jeg leser om at blioggeren hadde anskaffet denne laderen, og at Clas-olhson har denne i sitt vare sortement. Og i går skulle jeg til Lillehammer og til strandtorget. For der er den en clas-olhson butikk. Så fant jeg og kjøpte den med en gang. Det første jeg gjør med en dings er å teste den grundig så jeg satte den til å lade mobilen min litt med en gang jeg pakket den ut når jeg var hjemme igjen. Og fant ut at den ladet mobilen. I pakken var det med: selve enheten, og en kort usb-kabel med mini usb. Pluss en overgang til micro-usb som man måtte sette på selv. Ingen adapter for i produktene, Men under testen i dag måtte jeg også teste den med min lille nye ipod. Men da måtte jeg bruke usb-kabelen som er standard for apple’s i produkter som ipod, iphone og ipad. Og det fungerte fortreffelig. Så den ladet min ipod også, og det er bra. Neste gadget på listen var Nettbrettet mitt. Og samsung galaxy tab ble også ladet av Nødladeren. Selve boksen har 2 usb inganger og en on/off bryter pluss 2 lamper for indikering av ladeprosessen.  Man kobler mini-usb delen av kabelen inn i boksen for å lade den opp av pcen når man setter den inn i usb inngang der. Det var ikke med noe adapter som man kan sette den direkte i strømmkontakten på veggen men det kam kjøpes i tilegg, og det fins mange varrianter av de. For å lade mobil/nettbrett/ipod så sjekker man hvilken usb plugg utstyret som skal kobles til bruker. jeg måtte sette på micro-usb adapteret for å få ladet min samsung galaxy s2 for den bruker micro-usb ikke mini-usb. så var det bare å sette den andre enden inn i boksen Og slå på enheten og sjekk om din mobil bli ladet for å være sikker om det går ann. Min galaxy tab måtte jeg bruke samsungs egen usb kabel for den og den gikk ann å lade. ipod brukte jeg apple’s standard kabel som sagt fikk jeg ladet  ipoden. Når jeg skriver dette innlegget har jeg satt nødladeren til lading for å sjekke hvor lang tid det tar, og det har ladet over en time nå. Boksen er lett å ta med seg. jeg har den i jakkelommen slik at jeg vet jeg har den da mobilen min plutselig trenger strøm for å holde kontakten med dagens onlineverden. Jeg anbefaler dette produktet sterkt og den kostet meg ikke mye. bare 199 kroner. Og det er en billig forsikring for å være tilgjengelig hele tiden.

2 kommentarer:

Roy Bjørnesset sa...

til info. Lading av nødlader tok 2 timer via pcen' usb port.

Unknown sa...

Dette er en meget tøff og hendig sak, vil selv kjøpe en slik :)