fredag 8. juni 2012

Tester ut 3 nye apps.

Du som leser har sikkert merket deg at jeg ikke poster her inne på bloggen hver uke som jeg pleier. Det er fordi jeg har trappet litt ned på å finne temaer til bloggen på grunn av at sommeren har kommet å jeg prioritere noe ned for å få tid til å slappe av, å nyte livet om sommeren selv om jeg ikke tåler denne varmen som er nå. Men sommeren er verdt å nytes uansett.

Men i listen min til høstens bloggrunde har jeg noen tråder som jeg skal gruble over å har lagt opp test av 3 apper som jeg har lastet ned og jeg må bare gi en liten forsmak på. To kommer fra Evernote å en fra microsoft av alle ting. Evernote kjenner alle som har lest denne blogg lenge å jeg anbefaler denne noteringsappen nå i dette innlegget. Men de har laget to som jeg skal gi en forsmak på og Det er evernote hello og evernote food. Microsoft har laget en app kun for android av alle ting å den heter onx. appene skal jeg fortelle litt mer under men ikke mye Smilefjes.

Evernote hello er en alternativ kontaktliste for både iphone å android, Den er for deg som kanskje vil huske de foretningsforbindelser eller personer som du syns er spesielle å holde kontakten med. Hello er en god erstatning til den kontaktlista som finnes fra før.

Er du et matvrak som meg å ønsker å huske de matrettene som du har spist så kan du bruke Evernote food å ta bilder å skrive inn de matrettene du ønsker å huske, kanskje er det mulighet for å legge til en oppskrift, men det har ikke jeg funnet ut enda. Men jeg er matelsker å da er denne appen kjekk å ha.

Begge appene kombinerer sammen med notatappen evernote å tegneprogrammet skitch.

Microsoft har  laget en app der du kan lage dine egne regler som for eksempel “svare med en bekjed om at du kjører når du er i bil” eller sender sms til kjæresten din når du går fra kontoret. eller viser deg været hver dag kl 08.00. Men “Gulp” sier jeg når jeg fikk se websiden som du skal skrive inn disse reglene for så så sende den til din android mobil. for jeg må jo programere alt selv. Men jeg leste nå at programmet er i en tidlig beta så mere kommer etter hvert men onx er verdt å sjekke ut hvis du vil. Jeg tenke som så. “kanskje lærer jeg å programere litt å.” Men websiden er full av oppsett hvis du vil være på den sikre siden. Men husk at du må logge deg på med facebook kontoen din for å få disse reglene til å synkroniseres fra websiden til appen. Dette programme vurderer jeg å droppe, men venter litt Smilefjes

I hele juli tror jeg det blir bloggferie. Men det skal bli annonsert i eget innlegg. Men nå har du noe å finne på tror jeg.

Ingen kommentarer: