fredag 27. juli 2012

frentidens internett styrt fra google.

Jeg digger det som Google har lansert i Kansas. Denne byen i Usa har lenge hatt en testperiode for Google fiber som det heter.

1Gbps Opplasting å nedlasting er en av de beste ifølge itavisens sak som kom ut i dag så det er skikkelig bra saker. Dette er for å ha like rask opp å nedlasting til Google drive og andre google tjenester som kommer som google play music books osv.

Jeg har lenge ventet på et skikkelig fiber her hjemme men det lar vente på seg. Eidsiva legger fibernett lenger oppe i her i bygda, og jeg venter i spenning til et tilbud fra eidsiva skal dumpe ned i postkassen. Jeg har testet nettet hjemme hos mine foreldre som har avtale med eidsiva med tv og internett gjennom fiber. Jeg testet linja med speedtest og sammenlignet deres mot mitt nett. Det nettet var kjempebra ettter den kunskapen jeg sitter på. Det må nevnes at jeg har adsl fra telenor som jeg syns er godt. Men det hakker når jeg skal se på video på nettbrettet pluss laste ned en stor fil til pcen, da sliter nettet mitt skikkelig.

Men drømmenettet er det som google har lansert i Kansas pluss alt utstyret hadde jeg att pris på her på berget å. Og jeg tenker noe sånt skulle vi hatt i Norge, men det lar vente på seg siden myndighetene ikke klarer å bestemme seg for å legge ut fiber utover det ganske land. Det skulle de ha begynt med for lenge siden.

Her er en liten video om google fiber:

Ingen kommentarer: