lørdag 25. august 2012

En jelly bean overraskelse.

For en uke siden skrev jeg om det å oppdatere mobilen og om at det er viktig. Det kan du lese her. Lite viste jeg hva som foregikk i kulissene når jeg skrev det innlegget. Som mange vet har jeg et hibrid nettbrett fra Asus som fikk en stor oppdatering mens jeg skrev det forrige innlegget mitt. Memlig Android 4.1 jelly bean. Så det var ikke bare mobilen som fikk en liten oppdatering, Men skal få jelly bean neste uke i følge ryktene. Jeg oppdaget det når jeg skulle på weekendbesøk til mine foreldre som jeg pleier. Og hadde skrudd det på å ventet til oppstarten var ferdig. Mens oppstarten var i gang pratet jeg med mor om løst å fast og om private ting som jeg pleier når jeg er der. Kom tilbake til nettbrettet for å sjekke mail og det jeg pleier å sjekke i en liten økt med nettbrettet mitt. Fikk jeg se meldingen ”Ny Firmware ferdig nedlastet” det gikk fort der siden mine foreldre har internett gjennom fiber. Fulgte instruksene som du kan lese i det forrige innlegget mitt. Så var det bare å glede seg. Nettbrettet restartet å jeg gjorde andre ting i mellomtiden mens jeg ventet. kom tilbake til nettbrettet å fikk øye på låseskjermen med tre ikoner istedenfor to som var før. jeg har sikkerhet med det at jeg låser brettet i etterkant hvis det skjer noe. i følge mitt innlegg om mobilsikkerhet som du kan lese her, men vurderer å ordne det slik at jeg kan låse skjermen og låse den opp igjen med kode, passord eller ansiktopplåsing igjen. har ikke ordnet det på grunn av at brettet var nyinkjøpt for noen måneder siden.

Men jeg merket en vesentlig forbedring av opperativsystemet, for det var litte hakking slik som det var før. Hastigheten var også forbedret. De har å ordnet bedre sikkerhet på ansiktopplåsingen av brettet ved å legge inn en blunkefunksjon, så da kan man ikke bruke et bilde for å låse opp brettet hvis man har skumle hendsikter.  Ellers ligger alle funsjonene fra 4.0 ics som var den forrige oppdateringen til android.

Google Now flopper for min del: Det er fordi denne tjenesten ikke finner tingene som foregår nå når jeg bruker denne funksjonen. værvarslet funker dårlig, men jeg får opp alle mine avtaler for dagen når den intreffer.

Men i det hele så funker alt bra å jeg digger denne store oppdateringen som snart skal komme til min samsung galaxy s3 som jeg gleder meg til.

Ingen kommentarer: