torsdag 21. mars 2013

Fra Evernote til Google Keep.

Jeg har brukt evernote i langt over et år nå og jeg liker denne notatløsningen med lagring i skyen. Jeg har å mulighet for å bruke onenote fra Microsoft som jeg ikke synes er så god men jeg har den. Men så kom det enda en konkurrent inn på markedet notatløsninger, Nemlig Google keep Jeg har lastet den ned som app og testet den ut på gjennom google drive's keep side som lagrer alle notatene i skyen sammen med de andre dokumentenene du har i google drive fra før. For goggle keep henger sammen med google drive for da har man google's egen skytjeneste der. På norsk heter de google disk. for å nevne det. Så jeg bestemte meg for å kutte ut evernote i fordel for google keep. og Det er fordi jeg jobber med å kutte ned de tjenester og apper som jeg har for like av og eller for mange kontoer. og hvis det er mulig så samkjører jeg tjenester. Derfor er keep kommet inn i stedenfor evernote som jeg har avinstallert på mine enheter i dag. Jeg har ikke testet keep nøye men jeg liker denne enkelheten som google bruker i sine tjenester å apper. Og det setter jeg pris på. Det som er enkelt tjener jeg på på grunn av min synshemming osv. Man kan lage et vanlig notat eller et lydnotat og flere muligheter, men ikke så mange som evernote har, men la gå. Jeg elske å teste nye løsninger slik at hverdagen som synshemmet skal være så enkel og god som mulig.

Ingen kommentarer: