fredag 11. oktober 2013

Digger smartklokka mi.

Tirsdag kom endelig pakken fra mpx der det lå noe jeg har ventet på i flere uker etter det ble lansert i starten av september. Nemlig Samsung Galaxy Gear. Det er samsung's første smartklokke. Jeg pakket den opp og satte igang med å konfigurere klokka. Det var en enkel prosess, Det var bare å sette mobilen inntil ladekrybben som brukes til å lade klokka. Dette skjedde via nfc brikken som var konstruert under ladekrybben og nfc brikken som er på min samsung galaxy s4, som jeg hadde lastet ned appen som skal fungere sammen med denne smartklokka og vise all informasjon og innstilliger jeg har på selve klokka. Noe som var kjekt.  Og klokka hadde jeg plassert på min venstre arm før jeg begynte med konfigureringen. så var det bare å bruke den som ei vanlig klokke. Kommunikasjonen mellom klokke å mobil går via bluetooth. innstillingene kan å gjøres via klokken for dere som vil det.

Bruk:
Jeg har brukt den i noen dager nå og jeg digger å bruke den. Det jeg bruker den mest til er å se tiden forøvrig. er jeg ute så bruker jeg klokken til å se hva som skjer på mobilen som er koblet opp via bluetooth,og ligger trygt i lommen. Men når jeg er hjemme slår jeg av bluetooth for det er strømslukende både for klokke å mobil. Da sparer man strøm for begge enhetene. Samsung skryter av at den har handfreeløsning, Men den er skikkelig dårlig og jeg har testet den litt men jeg hører ikke hva som er blitt sakt. for jeg hører dårlig og selv om lyden på uret er skrudd opp på max så er det vanskelig å høre både i stille å støende steder, så det trekker ned. skjermen er god å se siden jeg bruker maks med lys og den største skriften jeg kunne finne i innstillingene.

Designet er fint å skjermen er nok stor slik at det er lett å se hva som forgår selv om man er svaksynt. Passer godt på armen siden den kan reguleres enkelt så den passer de fleste.

illustrasjons bilde:

                                                  (C) Roy Bjørnesset

Ingen kommentarer: