fredag 18. oktober 2013

Forrandring pryder på min mobil.

Her om dagen tok jeg motet til meg å installerte en app på min mobil å mine to nettbrett, som vi som kjenner android mobiler ut å inn, kaller for en launcher. Jeg valgte ikke Facebook home som jeg skrev om for noen måneder men jeg valgte å innstallere Nova launcher. Den forrandrer hjemmeskjermen slik at den nesten er lik stock android launcheren som er på mange android mobiler uteom Samsung som har sin egen touch wiz launcer. Og en del av android mobilprodusentene har sine egne som de har utviklet for sine mobiler. Jeg husker ikke navnene på alle. Man finner masse sånne launchere når man søker på google play, så du kan finne din stil. Når man har innstallert en slik, og man klikker på ikonet får man fort opp et spørsmål om hvilken launcher man vil ha, Og dette spørsmålet får man ofte hvis man ikke klikker på altid under valget av launcheren. Så er det bare å klikke på inporter fra andre launchere når Nova launcher er aktivert, og da får man de vidgetene og ikonene som man hadde på den gamle launcheren. Den har egen Nova instillinger der man kan velge en hau med tilpasinger og stiler. Nova launcher kommer i to versjoner en gratis å en betalingsversjon med flere funksjoner. Jeg merket på mine android enheter at de ble raskere nå man bruker denne hjemmeskjerm løsningen, og jeg vil påstå at man sparer litt strømm også. for det har jeg merket. Så jeg anbefaler deg som ikke liker det som mobilprodusenten har lagt til, å prøve annen form for launcher.

Ingen kommentarer: