mandag 3. august 2015

Er nettbrettets tid forbi?

Det lurer jeg på for jeg har lest en del artikler i det siste som beskriver salg av diverse nettbrett har gått ned. Det tror jeg nok. For jeg har gått over fra nettbrett til mer og mer bruke min gode stasjonære pc. Mye siden jeg har litt vondt i hendene etter å ha brukt det en liten periode. Og jeg merker at finmotorikken begynner å bli svakere sikkert av at jeg blir gamlere, men jeg har cerebral parese da vet jeg at finmotorikken blir borte over tid. For det har jeg funnet ut etter jeg nesten klarte å miste nettbrettet i gulvet for ei tid tilbake. Heldigvis hadde jeg godt grep om det fra den andre hånda nå den ene sviktet. Etter den tid har jeg alltid brukt for det meste den stasjonære pcen. Jeg har heller ikke så lyst til å bruke nettbrettet heller siden det begynner å bli tregt, og når mobilen ligger like ved tar jeg heller den når nettbrettet ikke vill mere for noen sekunder. Når det er ferie og reise tar jeg som regel med meg både nettbrettet og chromebooken som er høyt elsket mye pga at man bruker kun google chrome, og alt ligger på nett, så da er pcen sikker etter min mening. Skjermen på en pc har mye å si når man er synshemmet som meg og trenger å gjøre de dagligdagse ting på nett, og da er nettbrettet for lite for meg når jeg alltid må over på den stasjonære for å få betalt regninger. Selv om skjermen er på 10 tommer og skrifta er satt på maks og forstørrelses programmet hvis det er aktivert er zoomet inn med den største zoomen jeg kan klare så da blir det en utfordring for meg. Jeg hjelper mange rundt meg med pc problemer og valg av IT utstyr. Mange spør om de skal velge nettbrett istedenfor pc. Men jeg pleier å svare med det at man har behov for en pc i huset for da får man gjort en del som man ikke kan gjøre på et nettbrett, selv om nettbrettene som er nå kan man få gjort det meste av enkle ting i hverdagen. Men før så rådet jeg til at hvis man vil så kam man bare kjøpe nettbrett først for så å gå over på pc senere hvis man finner ut at nettbrettet ikke duger til det de skal gjøre. Så trenden er nå at det er de små enkle pcene som chromebook og de andre pcene som lages nå som er hypen. Det er fordi de har lite internlagring og at de anbefale å lagre i nettskyen for sikkerhets skyld og den støtter jeg. Så kanskje min neste anbefaling at man skal velge en eventuelt en chromebook hvis man bare skal betale noen regninger eller bare sjekke face. Jeg merker at jeg blir bedre når jeg sitter ved en stor skjerm og gjør denne blogginnlegget. Men jeg kommer til å bruke nettbrettet en stund til særlig om morgenen før man skal på jobb osv. Men jeg vurderer å kjøpe meg en hybrid pc eller en surface 3 ikke pro for den er for dyr hvis jeg skal ha et nettbrett og jeg elsker Windows 10 som endelig er på min gamle Windows 7 stasjonære pc. Så jeg ser og skjønner trenden siden jeg gjør det selv, hvis ikke må nettbrettprodusentene finne på noe lurt for å holde på klanen etter min mening.

Ingen kommentarer: